Ύπνος: Ο πολύς ή ο λίγος ύπνος γερνάει τον εγκέφαλο - BIO OLYMPUS - Το site για την καλή Υγεία καί την σωστή Διατροφή.

BIO OLYMPUS  -  Το site για την καλή Υγεία καί την σωστή Διατροφή.

«Κάλλιον του θεραπεύειν,το προλαμβάνειν!»


Breaking



Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016

Ύπνος: Ο πολύς ή ο λίγος ύπνος γερνάει τον εγκέφαλο

Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Νέα έρευνα Βρετανών επιστημόνων δείχνει τώρα πως οι μεσήλικες που κοιμούνται λιγό ή κοιμούνται πολύ έχουν πιο γερασμενο εγκέφαλο.
 
Ερευνητές από το Τμήμα Επιδημιολογίας & Δημόσιας Υγείας του University College στο Λονδίνο ανέλυσαν στοιχεία από 5.431 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 35-55 ετών όταν άρχισε η μελέτη.
Το 58% των αντρών και το 50% των γυναικών δεν άλλαξαν συνήθειες ύπνου στα χρόνια που μεσολάβησαν. Το 25% των γυναικών και το 18% μείωσαν τις ώρες του ύπνου τους (είτε σε λιγότερες από 6 κάθε βράδυ είτε από 8 σε 7 ή 6), ενώ το 8,6% των ανδρών και το 7,4% των γυναικών αύξησαν τις ώρες του ύπνου τους από 7 σε 8 κάθε βράδυ.
Οι ειδικοί υπέβαλαν τους εθελοντές ε τεστ νοητικών λειτουργιών την περίοδο 1997-1999 και την περίοδο 2003-2004. Όπως διαπιστώθηκε, όσοι είχαν αυξήσει τις ώρες του ύπνου τους είχαν τις χαμηλότερες βαθμολογίες στα επαναληπτικά τεστ σε σύγκριση με όσους δεν τις είχαν αλλάξει.
Επιπλέον, όσοι είχαν μειώσει τις ώρες του ύπνου τους σε λιγότερες από 6 κάθε βράδυ, είχαν χαμηλότερη βαθμολογία στα τεστ λογικής, λεκτικής και νοητικής κατάστασης.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Sleep, έδειξαν πως οι μεσήλικες που κοιμούνται λιγότερο από 6 ή περισσότερο από 8 ώρες το βράδυ, παρουσιάζουν εκφύλιση των νοητικών λειτουργιών τους εφάμιλλη με αυτή που θα είχαν εάν ήταν 4 έως 7 χρόνια μεγαλύτεροι.
 
Αντιθέτως, οι γυναίκες που κοιμούνται 7 ώρες κάθε βράδυ και οι άντρες που κοιμούνται από 6 έως 8, έχουν τις πιο οξυμένες νοητικές λειτουργίες.
 

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Την εξήγηση δίνει η επικεφαλής της έρευνας Δρ. Τζέιν Φέρι η οποία λέει πως «η χρόνια έλλειψη ύπνου παράγει ορμόνες και χημικές ουσίες στο σώμα, που αυξάνουν τον κίνδυνο εκδηλώσεως πολλών δεινών – από την καρδιοπάθεια και το εγκεφαλικό μέχρι το διαβήτη και την παχυσαρκία. Αντίστοιχα, ο υπερβολικός ύπνος επίσης ταράζει την ισορροπία του οργανισμού – και ολοένα περισσότερες μελέτες δείχνουν πως επιφέρει προβλήματα στην υγεία».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad