Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Διατροφή και δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι μια συχνή διαταραχή του γαστρεντερικού συστήματος, η οποία υπολογίζεται ότι αφορά έως και
το 27% του γενικού πληθυσμού. Σε αρκετές περιπτώσεις η δυσκοιλιότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω της τροποποίησης των συνηθειών διατροφής και άσκησης.



Η διατροφική αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας περιλαμβάνει κυρίως τους εξής άξονες:

1) Αύξηση της διατροφικής πρόσληψης φυτικών ινών, μέσω της κατανάλωσης τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες, δηλαδή φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και δημητριακών ολικής άλεσης.

2) Αύξηση της κατανάλωσης νερού ή/και άλλων υγρών (τουλάχιστον 2 λίτρα ημερησίως).

3) Πρόσληψη προβιοτικών μέσω «λειτουργικών» τροφίμων (π.χ. γαλακτοκομικών προϊόντων). Τα ευρήματα πρόσφατων μελετών δείχνουν ότι τα προβιοτικά φαίνεται να οδηγούν σε βελτίωση του χρόνου διέλευσης του εντερικού περιεχομένου, της συχνότητας κενώσεων και της σύστασης των κοπράνων.

Ως προς την άσκηση, φαίνεται ότι περίπου 30 λεπτά φυσικής δραστηριότητας (π.χ. περπάτημα) ημερησίως συμβάλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Δεδομένου ότι οι παραπάνω συστάσεις δεν ενδείκνυνται σε όλες τις περιπτώσεις δυσκοιλιότητας (π.χ. σε ασθενείς με δευτεροπαθή δυσκοιλιότητα), η θεραπευτική προσέγγιση για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας θα πρέπει να διαμορφώνεται σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό. Για τη διαμόρφωση ενός ισορροπημένου διαιτολογίου που θα παρέχει επαρκείς ποσότητες φυτικών ινών μπορείτε να συμβουλευτείτε το διαιτολόγο-διατροφολόγο σας.



Από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr



Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εικόνες θέματος από konradlew. Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget