Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Ρόκα: 6 οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας...

Η ρόκα είναι ένα ιδιαίτερο λαχανικό. Ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών, έχει πλούσια, αλλά και λίγο πικρή γεύση. Γι’ αυτό συνηθίζουμε να την προσθέτουμε συμπληρωματικά στις σαλάτες μας, σε συνδυασμό με μαρούλι ή σπανάκι. Αυτό το λεπτό, πράσινο λαχανικό όμως με τη Μεσογειακή προέλευση έχει ορισμένα ισχυρά οφέλη που μπορούν να μας πείσουν για την ιδιαίτερη αξία και θέση που έχει στο τραπέζι μας.

6 λόγοι να καταναλώνουμε περισσότερη ρόκα

1. Πλούσιο θρεπτικό προφίλ


Κάθε 100 γραμμάρια ωμής ρόκας περιέχει σημαντικά μακροθρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες• μικροθρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες Α, C, K, B2 και φυλλικό οξύ, αλλά και μέταλλα όπως φώσφορο, μαγνήσιο και ιδιαίτερα υψηλές ποσότητες καλίου και ασβεστίου. Και αυτό είναι απλά η αρχή. Ανάμεσα στα άλλα μέλη της οικογένειας σταυρανθών, η ρόκα θεωρείται ότι διαθέτει τις υψηλότερες ποσότητες βιταμίνης C και βήτα καροτενοειδών. Τέλος, στη ρόκα βρίσκουμε και ινδόλες, φυτοχημικά συστατικά με ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες.

2. Γερά και υγιή οστά

Όταν σκεφτόμαστε για γερά οστά, συνήθως είναι το σπανάκι με το ασβέστιό του που μας έρχεται στο νου, σωστά; Η ρόκα έχει την ίδια, όπως φαίνεται ποσότητα αυτού του μετάλλου. Εκεί που υπερτερεί όμως του σπανακίου είναι η χαμηλότερή του περιεκτικότητα σε οξαλικό οξύ, μια ουσία που εμποδίζει τον οργανισμό να απορροφήσει ασβέστιο. Οπότε συνολικά ωφελούμαστε περισσότερο από τη ρόκα ως προς αυτό. Η ρόκα όμως είναι εφοδιασμένη επίσης με βιταμίνη Κ, ένα ακόμη προαπαιτούμε για καλή οστική υγεία.

3. Μειώνει την οξύτητα και προστατεύει ενάντια σε έλκος

Σύμφωνα με έρευνα με εργαστηριακά ζώα, αυτό το ευεργετικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να οφείλεται στα προστατευτικά αντιοξειδωτικά που περιέχει η ρόκα, όπως επίσης και στις αντι – εκκριτικές ιδιότητες που καταστέλλουν την υπερβολική παραγωγή στομαχικών οξέων. Από την άλλη πλευρά, το εκχύλισμα ρόκας βρέθηκε επίσης να κατέχει κυτταροπροστατευτικές ιδιότητες – ενδυναμώνει την πεπτική βλεννογόνο ενισχύοντας την δραστηριότητα της προσταγλανδίνης. Αυτό με τη σειρά του αυξάνει την έκκριση πεπτικής βλέννας και γι’ αυτό προλαμβάνει κατά της εμφάνισης έλκους.

4. Βοηθά στη διαχείριση του βάρους

Λίγες θερμίδες, χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, η ρόκα βρίσκεται ανάμεσα στα πολυτιμότερα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όσον αφορά στην υγιή διαχείριση του βάρους. Οι φυτικές ίνες σε αυτό το φυτό μας δίνουν το 6.4% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης και βοηθά στη βελτίωση της πεπτικής υγείας, στη ρύθμιση της εντερικής κίνησης και έτσι στον έλεγχο του βάρους.

5. Διατηρεί την υγεία των ματιών

Η ρόκα περιέχει τα καροτενοειδή, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, και τα δύο απαραίτητες ουσίες για την πρόληψη κατά της αποδυνάμωσης της όρασης που οφείλεται στη γήρανση, κατά του καταρράκτη και άλλων παρόμοιων παθήσεων. Οι μελέτες αποκαλύπτουν ότι η λουτεΐνη έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Επιπροσθέτως, η συγκέντρωσή της στα μάτια βοηθά στην προστασία από τις βλαβερές συνέπειες του μπλε φωτός που εκπέμπουν οι ηλεκτρονικές συσκευές που χρησιμοποιούμε, όπως η τηλεόραση και το κινητό.

6. Αντικαρκινικές ιδιότητες

Τα όπλα της ρόκας ενάντια στην ανάπτυξη καρκίνου είναι: οι ινδόλες, τα αντιοξειδωτικά όπως το ασκορβικό οξύ, τα φλαβονοειδή και τα καροτενοειδή που επιτίθενται στις ελεύθερες ρίζες και οι γλυκοζινολικές ενώσεις, οι οποίες αναμιγνύονται με ένα άλλο ένζυμο και ενεργοποιούν την παραγωγή ουσιών με αντικαρκινική προστατευτική δράση.


Πηγές


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28112007

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24610745

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4277002/

https://agresearchmag.ars.usda.gov/2017/apr/microgreens/#printdiv

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0100599

https://enallaktikidrasi.com/2019/02/roka-ofeli-prosferei-organismo/
14 Μαρτίου

Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget