Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Σέλινο – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

Το σέλινο είναι ένα από τα πολλά λαχανικά, το οποίο έχει αρκετά οφέλη για την υγεία. Έχει μεγάλα φύλλα και μίσχους, που μπορείτε να τα τρώτε ωμά ή να τα μαγειρεύετε. Εάν θέλετε να κάνετε υγιεινή διατροφή, θα πρέπει να τρώτε σέλινο όσο πιο συχνά μπορείτε, καθώς έχει μια ελαφριά γεύση και φυσικά οι θερμίδες του είναι ελάχιστες!

Συνήθως, το χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε όσπρια, όπως για παράδειγμα φασολάδα, αλλά και σε διάφορες σούπες και σαλάτες Είναι πλούσιο σε διατροφική αξία και συμβάλει στη βελτίωση της υγείας και στην απώλεια βάρους.

Ιδιότητες Που Έχει Το ΣέλινοΤο σέλινο έχει θεραπευτικές, αντιπυρετικές, διουρητικές, αντιβακτηριακές, αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Πρόκειται για ένα φυσικό διουρητικό, το οποίο είναι απαραίτητο για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα νεφρά τους.



Διατροφική Αξία Που Έχει Το ΣέλινοΤο σέλινο είναι πλούσιο σε διατροφική αξία, αφού περιέχει πολλές βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά. Περιέχει:
  • Φυτικές Ίνες
  • Βιταμίνη Α
  • Βιταμίνης C
  • Βιταμίνες Β (Β2, Β6, Β1)
  • Φυλλικό οξύ
  • Ασβέστιο
  • Μαγνήσιο
  • Κάλιο
  • Νάτριο
  • Φώσφορο
  • Αμινοξέα
Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στις φυτικές ίνες, απελευθερώνονται όταν μασάτε το σέλινο και αυτό, βοηθάει στις κινήσεις του εντέρου σας. Επίσης έχει ελάχιστες θερμίδες, λίπος, χοληστερόλη και υδατάνθρακες.
Ενώ πολλές τροφές χάνουν θρεπτικά συστατικά κατά το μαγείρεμα, οι περισσότερες από τις θρεπτικές ουσίες που έχει το σέλινο, διατηρούνται κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος.

Οφέλη Που Έχει Το ΣέλινοΕδώ είναι τα 10 πιο σημαντικά οφέλη που έχει το σέλινο για την υγεία.

1. Βοηθάει Στην Απώλεια Βάρους
Βοηθάει Στην Απώλεια Βάρους
Ένα από τα πρώτα οφέλη που έχει το σέλινο, είναι ότι βοηθάει στην απώλεια βάρους. Ένα κοτσάνι σέλινο, περιέχει τουλάχιστον 10 θερμίδες. Οι λίγες θερμίδες βοηθούν στο να χάσετε βάρος, αλλά παρ ‘όλα αυτά, το πραγματικό μυστικό για την απώλεια βάρους, είναι οι φυτικές ίνες που περιέχει.
Στην πραγματικότητα, οι φυτικές ίνες, είναι αυτές που δημιουργούν κορεσμό και σας βοηθούν στο να μειώσετε την κατανάλωση φαγητού. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τρώτε πολύ σέλινο, αλλά σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή θα μπορέσετε να χάσετε τα κιλά που θέλετε. Επίσης, το σέλινο βοηθάει το στομάχι σας να αδειάσει πιο αργά.
Συμπεριλάβετε λοιπόν το σέλινο στη καθημερινή σας διατροφή και σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα γυμναστικής, θα έχετε τα αποτελέσματα που θέλετε.

2. Μειώνει Τη ΦλεγμονήΤο σέλινο έχει απίστευτες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Περιέχει απιγενίνη, η οποία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μείωση της φλεγμονής.
Τα αντιφλεγμονώδη και θεραπευτικά αποτελέσματα της απιγενίνης σε ασθένειες όπως η αρθρίτιδα, διαπιστώθηκαν σε μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2017.
Επιπλέον, το σέλινο μπορεί να μειώσει την φλεγμονή στο σώμα.
Επίσης, η διουρητική φύση του σέλινου βοηθά στην απομάκρυνση των κρυστάλλων ουρικού οξέος που συσσωρεύονται γύρω από τις αρθρώσεις, προκαλώντας πόνο και δυσφορία.
Οπότε, η κατανάλωση σέλινου μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από τις φλεγμονές που προκαλούν πόνο στις αρθρώσεις, μυϊκό πόνο και φλεγμονώδη νόσο του εντέρου. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του βοηθούν επίσης στη μείωση της ακμής.

3. Βελτιώνει Την ΠέψηΤο σέλινο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, με αποτέλεσμα να αυξάνει τα υγρά στο σώμα σας, τα οποία βοηθούν στη διάσπαση των τροφών και στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών. Επίσης, βοηθά στο να περνάει εύκολα η τροφή μέσα από το πεπτικό σύστημα, μαλακώνοντας τα κόπρανα και αποτρέποντας έτσι τη δυσκοιλιότητα.
Το σέλινο έχει διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες ανακουφίζουν από τη δυσκοιλιότητα, ενώ οι διαλυτές φυτικές ίνες βελτιώνουν τη διαδικασία της πέψης, βοηθώντας παράλληλα και στη καλή λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος.
Σημείωση: Η υπερβολική κατανάλωση σέλινου μπορεί να σας προκαλέσει διάρροια. Επίσης, μην τρώτε ωμό σέλινο όταν έχετε διάρροια.

4. Μειώνει Την Κακή ΧοληστερόληΜειώνει Την Κακή Χοληστερόλη
Το σέλινο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL).
Επιπλέον, το σέλινο μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης. Η κατανάλωση ακόμη και 1 έως 2 κοτσάνια σέλινου καθημερινά, μπορεί να μειώσει την κακή χοληστερόλη και τις πιθανές επιπτώσεις που έχει στην υγεία σας.

5. Μειώνει Την Υψηλή Αρτηριακή Πίεση

Η τακτική πρόσληψη καλίου, βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης με στην εξισορρόπηση των επιπέδων νατρίου στο σώμα. Το σέλινο είναι μια καλή πηγή καλίου.
Η αυξημένη πρόσληψη καλίου μειώνει την αρτηριακή πίεση στα άτομα που έχουν υπέρταση και δεν έχει δυσάρεστες επιδράσεις στις συγκεντρώσεις λιπιδίων στο αίμα και στη λειτουργία των νεφρών, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2013.
Επιπλέον, το σέλινο χαλαρώνει τους μυς των αρτηριών που μεταφέρουν αίμα στην καρδιά. Αυτό με τη σειρά του, μειώνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση.


6. Ενυδατώνει Τον Οργανισμό

Η σωστή ενυδάτωση είναι σημαντική για την υγεία σας. Κάθε κύτταρο στο σώμα χρειάζεται νερό, μαζί με οξυγόνο, για να λειτουργεί σωστά.
Επειδή το σέλινο αποτελείται από περίπου 95% νερό, μπορεί να παίξει βασικό ρόλο στο να αποφύγετε την αφυδάτωση, η οποία μπορεί να προκαλέσει κόπωση, δίψα, λιγότερα ούρα, ξηροδερμία, πονοκεφάλους, δυσκοιλιότητα, μυϊκές κράμπες και ζαλάδα.
Εάν είναι καλά ενυδατωμένος ο οργανισμός σας, θα έχετε ένα λαμπερό δέρμα, υγιή μαλλιά και τα όργανα του σώματος θα λειτουργούν σωστά. Επιπλέον, το κάλιο που περιέχεται στο σέλινο, ρυθμίζει τα σωματικά και αυξάνει τα ούρα σας, βοηθώντας το σώμα να απομακρύνει τις επιβλαβείς τοξίνες.
Μπορείτε να τρώτε το σέλινο ως σνακ, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

7. Διατηρεί Σταθερό Το pHΤο pH του αίματος μπορεί να πέσει κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα εξαιτίας του στρες, των τοξινών που βρίσκονται στο σώμα σας ή των αλκαλικών τροφών. Το σώμα θα χρησιμοποιήσει αλκαλικά μέταλλα για να εξισορροπήσει το pH.
Η απουσία αυτών των μετάλλων, έχει ως αποτέλεσμα την όξινη συσσώρευση στα κύτταρα, προκαλώντας οξύτητα, κόπωση, μειωμένα επίπεδα ενέργειας και διάφορες ασθένειες.
Το σέλινο είναι μια πολύ καλή πηγή βασικών μετάλλων όπως το κάλιο. Η καθημερινή κατανάλωση σέλινου μπορεί να αποκαταστήσει τα επίπεδα του pH, τα οποία θα απελευθερώσουν ενέργεια στο σώμα σας και αναζωογονούν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.
Επιπλέον, αλλαγές pH στα ούρα μπορεί να προκαλέσουν πέτρες στα νεφρά καθώς και άλλες λοιμώξεις της ουροδόχου κύστης. Οπότε, οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε οξύ, όπως το κρέας και ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, σε συνδυασμό με την κατανάλωση σέλινου, θα διατηρήσει σταθερά τα επίπεδα του pH στο σώμα.

8. Αποτρέπει Την Απώλεια Μνήμης
Αποτρέπει Την Απώλεια Μνήμης
Σε πρόσφατη έρευνα που έγινε, διαπιστώθηκε ότι το σέλινο μπορεί να αποτρέψει την απώλεια μνήμης, λόγω της φυσικής ουσίας που περιέχει και ονομάζεται λουτεολίνη. Με τη πάροδο του χρόνου, τα εγκεφαλικά κύτταρα δεν είναι σε θέση να λειτουργούν σωστά, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι νοητικές ικανότητες.
Επίσης, το σέλινο μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε μια καλή ψυχική υγεία, ενώ μπορεί να διατηρήσει υγιή τον εγκέφαλό σας και να αποφύγετε πολλές σοβαρές ασθένειες όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ.

9. Βελτιώνει Και Προστατεύει Την ΌρασηΈνα από τα σημαντικότερα οφέλη που έχει για την υγεία το σέλινο, είναι η βελτίωση και η προστασία της όρασης. Ένα κοτσάνι σέλινου καθημερινά, θα σας δώσει αρκετή βιταμίνη Α για τη βελτίωση της όρασής σας.
Η έλλειψη βιταμίνης Α, μπορεί να επιταχύνει την εμφάνιση απώλειας της όρασης, η οποία έχει σχέση με την ηλικία και επηρεάζεται σημαντικά ο αμφιβληστροειδής και η ωχρά κηλίδα με την πάροδο του χρόνου.
Το σέλινο επίσης, έχει ζεαξανθίνη και λουτεΐνη και αντιοξειδωτικά, που μπορούν να προστατεύσουν τα μάτια σας από τις βλαβερές επιδράσεις που έχουν οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Είναι καλύτερο να το τρώτε ωμό το σέλινο, επειδή το μαγειρεμένο είναι πιο πιθανό να χάσει τα αντιοξειδωτικά του.
Θα πρέπει να συμπεριλάβετε το σέλινο στην καθημερινή σας διατροφή για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη και να προστατέψετε τα μάτια σας από τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας.

10. Καταπολεμά Τον Καρκίνο
Καταπολεμά Τον Καρκίνο
Η καταπολέμηση του καρκίνου είναι ένα από τα πολλά οφέλη που έχει το σέλινο.
Το σέλινο περιέχει λουτεολίνη και απιγενίνη, τα οποία είναι αποτελεσματικά στην εξουδετέρωση των καρκινικών κυττάρων του παγκρέατος, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2013.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μιζούρι, μελέτησαν τις επιδράσεις που έχει η απιγενίνη στις γυναίκες που πάσχουν από καρκίνο του μαστού,καθώς και ο ρόλος της στην πρόληψη και την εξέλιξη του καρκίνου.
Ως εκ τούτου, ένας μίσχος σέλινου την ημέρα μπορεί να σας σώσει από τον καρκίνο.
Προσοχή! Δεν θα πρέπει να τρώτε μεγάλες ποσότητες σέλινου και ειδικά ωμό για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς περιέχει μερικές φυσικές τοξίνες, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε έλλειψη ιωδίου. Επίσης, θα πρέπει να το πλένετε πολύ καλά πριν το καταναλώσετε ωμό.
Αυτά είναι τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα που έχει το σέλινο. Εάν αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, θα πρέπει να ζητήσετε τη συμβουλή του γιατρού σας.

Πηγή

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget