Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Χρώματα φρούτων και λαχανικών: η σημασία και τα οφέλη τους για την υγεία μας

Τα φρούτα και τα λαχανικά υπάρχουν σε διάφορα χρώματα, και το κάθε ένα από αυτά τα χρώματα είναι υπεύθυνο για τα θρεπτικά συστατικά, τις βιταμίνες, τις φυτικές ίνες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες, στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή υγεία του οργανισμού.
Έτσι πως μπορούμε να γνωρίζουμε τι χρώμα πρέπει να έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνουμε; Η απάντηση είναι απλή! Πρέπει να καταναλώνουμε διαφορετικά χρώματα φρούτων και λαχανικών για να πάρουμε όλα τα οφέλη για την υγεία. Το κάθε χρώμα έχει διαφορετικές ουσίες και η κάθε μια από αυτές προσφέρει διαφορετικό όφελος για τον οργανισμό μας. Ας δούμε πιο αναλυτικά τις θετικές ιδιότητες των λαχανικών και φρούτων, ανάλογα με το χρώμα τους.

ΜΠΛΕ – ΜΩΒ
ΠΡΑΣΙΝΟ
KOKKINO
ΚΙΤΡΙΝΟ – ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
ΛΕΥΚΟ


ΜΠΛΕ – ΜΩΒ

Το χρώμα αυτό οφείλεται στις φυσικές χρωστικές ουσίες των φυτών που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Οι ανθοκυανίνες είναι αντιοξειδωτικά που παρέχουν πολυάριθμα υγιή οφέλη. Όσο πιο σκούρο είναι το μπλε χρώμα, τόσο υψηλότερη είναι η συγκέντρωση στις ουσίες αυτές. Το μύρτιλο (μπλουμπερι) είναι ιδιαίτερα γνωστό για τα πολύ υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών. Κάποια από τα φρούτα και τα λαχανικά που περιέχουν ανθοκυανίνες είναι: τα δαμάσκηνα, τα βατόμουρα, η μαύρη σταφίδα, τα μαύρα σταφύλια, το μωβ λάχανο και η μελιτζάνα.

ΠΡΑΣΙΝΟ

Τα πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε χλωροφύλλη, η ουσία στην οποία οφείλουν το χρώμα τους. Βοηθάνε στην προστασία του οργανισμού από μερικούς τύπους καρκίνου. Πέρα από αυτά τα αντιοξειδωτικά , τα πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, κάλιο, ασβέστιο και ινδόλες. Οπότε πρέπει να καταναλώνουμε άφθονα σπανάκι, μπρόκολο, φασολάκια, σπαράγγια, μαρούλι και κολοκυθάκια.

KOKKINO
Η κύρια χρωστική ουσία στην οποία οφείλουν το χρώμα τους τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά ονομάζεται λυκοπένιο. Είναι επίσης πλούσια σε φλαβονοειδή, ρεσβερατρόλη και βιταμίνη C. H ρεσβερατρόλη η οποία είναι σε αφθονία στις φράουλες και στα κόκκινα σταφύλια δρα ως ισχυρά αντιοξειδωτικά, και αποτελεί αντικείμενο έρευνας για προληπτικές ιδιότητες για τον καρκίνο. Άλλα φρούτα και λαχανικά πλούσια σε λυκοπένιο είναι το καρπούζι, το ρόδι, το κράνμπερι, το γκουάβα, η ντομάτα και οι κόκκινες πιπεριές.

ΚΙΤΡΙΝΟ – ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Τα καροτενοειδή είναι υπεύθυνα για το πορτοκαλί και το κίτρινο χρώμα σε διάφορα φρούτα και λαχανικά. Είναι εξαιρετικά πλούσια σε βιταμίνη Α και ρετινόλη – η οποία είναι απαραίτητη για την ακμή και την πρόληψη των ρυτίδων. Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την ισχυρή λειτουργία του ανοσοποιητικού και υγιή όραση. Τα εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια είναι μια εξαιρετική πηγή σε βιταμίνη C και φυλλικό οξύ. Μερικά από τα πορτοκάλι και κίτρινα φρούτα και λαχανικά είναι: τα βερίκοκα, τα νεκταρίνια, τα ροδάκινα, τα μανταρίνια, ο ανανάς, το πεπόνι, το καρότο και τα λεμόνια.

ΛΕΥΚΟ
Πολλά φρούτα και λαχανικά δεν έχουν χρώμα στο εσωτερικό τους, όπως το μήλο, το αχλάδι, η μπανάνα και το κουνουπίδι. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ελλειπή σε θρεπτικά συστατικά. Αντιθέτως, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πολλές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης.


Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εικόνες θέματος από konradlew. Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget