Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Λίστα των κυριότερων αντιοξειδωτικών τροφών που σας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες

Οι ελεύθερες ρίζες είναι μία από τις τέσσερις δραστικές μορφές οξυγόνου. Οι υπόλοιπες τρεις είναι τα ιόντα, ο συνδυασμός ιόντων κι ελεύθερων ριζών και τα μόρια όπως το υπεροξείδιο του υδρογόνου. Οι ελεύθερες ρίζες έχουν πολύ χαμηλή διάρκεια ζωής και χαρακτηρίζονται από αστάθεια καθώς κυκλοφορούν με ένα μονήρες ηλεκτρόνιο στην εξωτερική τους στοιβάδα το οποίο θέλουν οπωσδήποτε να… ζευγαρώσουν.

Καταλήγουν να κλέβουν ηλεκτρόνια από παρακείμενα μόρια το οποία μετατρέπονται με τη σειρά τους σε ελεύθερες ρίζες και αρχίζουν το κυνήγι του ηλεκτρονίου! Καθώς όλο αυτό συνεχίζεται αλυσιδωτά, το αποτέλεσμα είναι η βλάβη του κυττάρου το οποίο προσβλήθηκε από την ελεύθερη ρίζα.

Οι ελεύθερες ρίζες δημιουργούνται από τις φθορές των κυττάρων λόγω οξείδωσης. Όταν πχ ένα φρούτο σαπίζει, όταν χτυπάμε κάπου και πρηζόμαστε, όταν μας τσιμπά ένα έντομο και μας πιάνει φαγούρα. Όλα αυτά απελευθερώνουν μόρια ελευθέρων ριζών. Ελεύθερες ρίζες επίσης προκαλούν ο καπνός του τσιγάρου, εντός και εκτός του σώματος, το πολύ αλκοόλ, οι επεξεργασμένες τροφές, τα φυτοφάρμακα, οι τοξίνες παντός τύπου.

Η φύση μας έχει προμηθεύσει με ένα μεγάλο αριθμό αντιοξειδωτικών τα οποία είτε προλαμβάνουν την οξείδωση των κυττάρων ή τη σταματούν όταν αυτή έχει ξεκινήσει. Έτσι πχ, η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό πρόληψης ενώ η βιταμίνη Ε είναι ένα επανορθωτικό αντιοξειδωτικό.

Οι διατροφολόγοι έχουν δημιουργήσει τον πίνακα ORAC (Oxygen Radical Absorption Capacity) ο οποίος μετρά την αντιοξειδωτική δράση των τροφών. Έτσι οι τροφές ταξινομούνται βάση των μονάδων ORAC ανάλογα με το πόσα αντιοξειδωτικά περιέχονται και κατά πόσων αυτά τα αντιοξειδωτικά απορροφώνται από τον οργανισμό μας. Για καλά αποτελέσματα συνιστούν την πρόσληψη 3000 με 5000 ORAC ημερησίως.

Στη λίστα που ακολουθεί δεν συμπεριλαμβάνονται όλες οι τροφές που περιέχουν αντιοξειδωτικά παρά μόνο κάποιες από αυτές. Κάνοντας και τη δική σας έρευνα στο διαδίκτυο θα ανακαλύψετε ποιες από τις τροφές που καταναλώνετε συχνά, είναι οι δικοί σας προστάτες απέναντι στις ελεύθερες ρίζες.


Τροφή – (ORAC/100 γρ.)

Αβοκάντο 782

Αγκινάρα 400

Ακτινίδιο 602

Αρακάς 364

Βατόμουρα κόκκινα 1.848

Βατόμουρα μπλε 2.564

Γκρέιπφρουτ ροζ χρώματος 1.447

Δαμάσκηνα φρέσκα 949

Δαμάσκηνα φυσικώς αποξηραμένα 5.770

Καλαμπόκι 402

Κεράσια 670

Κουνουπίδι βρασμένο 397

Κρεμμύδι 450

Λάχανο κατσαρό 1.770

Μελιτζάνα 386

Μήλο 218

Μπανάνα 221

Μπρόκολο 1.335

Παντζάρι (καρπός) 840

Πεπόνι 252

Πιπεριά κόκκινη 710

Πορτοκάλι 1.904

Ροδάκινο 158

Σκόρδο 1.939

Σμέουρα 2.400

Σπανάκι βρασμένο 909

Σπανάκι ωμό 1.665

Σταφίδες φυσικώς αποξηραμένες 2.830

Σταφύλια κόκκινα 739

Τεύτλα 841

Φασόλια (βρασμένα) 503

Φράουλες 2.436


Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget