Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Περπατάμε ξυπόλυτοι στην άμμο: Ευεργετική διαδικασία για μυαλό και σώμα

Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία το βάδισμα αποτελεί την πιο εύκολη μορφή άσκησης για κάθε ηλικία και τύπο σώματος.

Το περπάτημα στην ακροθαλασσιά είναι μια εύκολη, απλή, ανέξοδη επιλογή για καλή φυσική κατάσταση που μπορούμε να χαρίσουμε στον εαυτό μας στη διάρκεια των διακοπών αποκομίζοντας τα οφέλη. Οι αμμώδεις παραλίες εκτός από στιγμές χαλάρωσης μπορούν να λειτουργήσουν ως χώρος εκγύμνασης.
Εκτός από γράμμωση στα πόδια, το βάδισμα στην άμμο, λειτουργεί και θεραπευτικά για προβλήματα υγείας που συνδέονται με αυτά. Παρακάτω παρουσιάζονται επτά λόγοι για τους οποίους είναι καλό να… περπατά κανείς στην αμμουδιά.
  • Η άμμος φέρει αντίσταση έτσι, περπατώντας στην παραλία καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια από ότι αν το κάναμε στο δρόμο ή άλλη επιφάνεια.
  • Το βύθισμα του ποδιού στην άμμο, σε κάθε βήμα, υποχρεώνει τους μύες να δουλεύουν περισσότερο και πιο δυνατά για να διατηρήσουν την κίνηση.
  • Επιπλέον, το γεγονός ότι δεν φοράμε παπούτσια, σημαίνει πως αξιοποιείται όλο το εύρος των κινήσεων που κάνει το πόδι σε όλη του την έκταση.

Η ανομοιογένεια του εδάφους στην παραλία δίνει στην άσκηση ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που σχετίζεται με την λεγόμενη ιδιοδεκτικότητα.

Αυτό σημαίνει ότι το βάδισμα στην άμμο αυξάνει την ικανότητα να ξέρουμε πού πατάμε και πού βρίσκονται τα πόδια μας χωρίς να χρειάζεται να έχουμε οπτική επαφή με αυτά. Το όφελος μεταφράζεται σε καλύτερη ισορροπία και συντονισμό των μελών του σώματός μας.

Το περπάτημα στην άμμο προσφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων από ότι εκείνο στο τσιμέντο ή την άσφαλτο

Σύμφωνα με βελγική έρευνα του 1998 που δημοσιεύτηκε στο «Journal of Experimental Biology, το περπάτημα σε στεγνή άμμο απαιτεί 2.1 – 2.7 φορές περισσότερη κατανάλωση ενέργειας από τον οργανισμό συγκριτικά με το βάδισμα σε σκληρή επιφάνεια. 
Άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τους επιστήμονες της mayo clinic απέδειξε ότι η καύση θερμίδων στην αμμουδιά είναι διπλάσια και κάποιες φορές και τριπλάσια σε σχέση με το βάδισμα στο δρόμο αφού ο οργανισμός καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια. Αυτό ωφελεί το καρδιαγγειακό σύστημα. 

Σμιλεύει το σώμα

Η βάδιση στην άμμο, όχι μόνο χαλαρώνει αλλά μπορείτε να δείτε θεαματικές αλλαγές στο σώμα και στην υγεία σας.  Το περπάτημα στην παραλία ωφελεί το δέρμα, τους μυς, τους τένοντες και τα οστά, με την προϋπόθεση η άμμος να μην είναι καυτή αλλά δροσερή ή υγρή.
Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «European Heart Journal», απέδειξε ότι αυτή η άσκηση γυμνάζει όλο το σώμα και ιδιαίτερα τις γάμπες, τα πέλματα και τους γλουτούς. Βαδίστε αργά και χωρίς καν να το καταλάβετε θα γυμνάσετε όλο σας το σώμα και κυρίως τα σημεία που αναφέρθηκαν.
Επίσης, σύμφωνα με έρευνες, αυξάνεται η σωματική αντοχή σε γυναίκες άνω των 60 ετών.

Πρόκειται για μια μορφή άσκησης που χαλαρώνει και αναζωογονεί τον οργανισμό.

Κάθε μορφή άσκησης θέτει περιορισμούς στο ντύσιμο, τα παπούτσια, το μέρος όπου πραγματοποιείται. Αντίθετα, το περπάτημα στην άμμο είναι απελευθερωτικό. Αυτό, σε συνδυασμό με τον ήχο της θάλασσας, τον καθαρό αέρα και τη θέα που συνδυάζει, φτιάχνει τη διάθεση.

Λειτουργεί σαν αγχολυτικό και χαρίζει ευεξία

Το περπάτημα σε αμμώδεις παραλίες διώχνει το στρες και προσφέρει ένα μοναδικό αίσθημα ελευθερίας και επαφής με τη φύση. Το μασάζ που κάνει η βάδιση στην παραλία σε όλο το πέλμα χαρίζει ευεξία και χαλάρωση. Τέλος, ανακουφίζει τη ψύχη, απομακρύνει το στρες και χαρίζει ένα μοναδικό αίσθημα ελευθερίας.
Συνδυάστε και κάποιο από Τα αγχολυτικά βότανα 

Γειώνει το σώμα.

Πατώντας στο στεγνή άμμο με γυμνά πόδια, το σώμα γειώνεται κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι από το έδαφος μεταφέρονται ελεύθερα ηλεκτρόνια τα οποία εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες δημιουργίας φλεγμονών και άλλων φθορών στον οργανισμό. Ακόμη καλλίτερα είναι να περπατάς σε υγρή άμμο αφού το νερό είναι καλό αγωγός του ηλεκτρισμού.
Για δωρεάν… θεραπεία από φλεγμονές και χρόνιους πόνους 

Ωφελεί την καρδιά, το δέρμα, τους μυς, τους τένοντες και τα οστά

Βαδίζοντας στην άμμο γυμνάζονται όλοι οι μύες που στηρίζουν και κινούν το σώμα δίνοντας έμφαση στις γάμπες, τα πέλματα και τους γλουτούς. Επιπλέον, η άμμος κάνει απαλό μασάζ στα πόδια την ώρα της άσκησης, βοηθώντας την κυκλοφορία του αίματος.

Προσφέρει τόνωση και ευεξία στα κάτω άκρα

Το περπάτημα εναλλάξ στις στις μύτες και στις φτέρνες πάνω στην άμμο τονώνει τα κάτω άκρα.
Βοηθά στη διαμόρφωση της καμάρας, Σύμφωνα με τους ειδικούς το περπάτημα με γυμνά πόδια στην άμμο περιορίζει τις παραμορφώσεις στα κάτω άκρα.

Μειώνει την πλατυποδία!

Αποφεύγεται η πλατυποδία, ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Μελέτη που έγινε απέδειξε ότι η άσκηση αυτή μπορεί να μειώσει το πρόβλημα. Παιδιά και ενήλικες περπατήστε άφοβα και θα δείτε τεράστια διαφορά στη χαρακτηριστική καμάρα της πατούσας.

Κάνει καλό στην αρθρίτιδα και τη φλεβική ανεπάρκεια

Το περπάτημα στη ζεστή άμμο ελαχιστοποιεί τους πόνους του βαδίσματος και τη φθορά των αρθρώσεων που αντιμετωπίζουν όσοι πάσχουν από αρθρίτιδα, μειώνει τους κραδασμούς του βαδίσματος ενώ, παράλληλα, ανακουφίζει τα πρησμένα πόδια όσων υποφέρουν από φλεβική ανεπάρκεια των κάτω άκρων. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα περπατήστε με τους αστραγάλους μέσα στο νερό
Και η προσθήκη των παρακάτω στην καθημερινότητά σας, μπορεί να κάνει την διαφορά: Γλυκοζαμίνη-Χονδροϊτίνη: Λιπαίνουν ΦΥΣΙΚΆ τις αρθρώσεις, αναγεννούν τον αρθρικό χόνδρο 

Κάνει μασάζ και απολέπιση

Η συχνή επαφή των ποδιών με την άμμο έχει και ένα επιπλέον όφελος. Οι κόκκοι της άμμου, καθώς περπατά κανείς πάνω σε αυτή, κάνει μασάζ σε όλο το πέλμα και λειτουργεί σαν φυσικό πίλινγκ. Έτσι η άμμος δρα ως απολεπιστικό που απομακρύνει τα νεκρά κύτταρα του δέρματος αφήνοντας τις πατούσες μαλακές και απαλές. 

Τι χρειάζεται να προσέξετε

Το περπάτημα πρέπει να γίνεται με μέτρο.
Πρέπει κάποιος να ξεκινήσει σταδιακά. Αρχικά 5-10 λεπτά περπατήματος αρκούν. Μέρα με τη μέρα μπορούμε να αυξήσουμε το χρόνο ανάλογα με τη φυσική μας κατάσταση. Έτσι θα αποφύγουμε τραυματισμούς, κακώσεις στα πέλματα και στα δάχτυλα, πόνους στις γάμπες, στους αχίλλειους τένοντες, καθώς και μικροτραυματισμούς στις ποδοκνημικές αρθρώσεις.

Το περπάτημα με γυμνό πόδι (barefoot walking) πρέπει να γίνεται κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.

Η παραλία πρέπει να είναι καθαρή, να μην έχει αιχμηρά αντικείμενα, σπασμένα γυαλιά ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να μας τραυματίσει. Επίσης μπορούμε να περπατήσουμε ξυπόλητοι και μέσα στη θάλασσα, ή ακόμα στο γκαζόν το πρωί, που είναι ακόμα μουσκεμένο από τη νυχτερινή πάχνη, στην αυλή του σπιτιού μας- και γιατί όχι και στο πάρκο.

Επίσης αν κάποιος έχει διαβήτη, καρδιολογικά ή μυοσκελετικά προβλήματα,

πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτεί τον Ποδίατρο-Ποδολόγο του πριν ξεκινήσει το περπάτημα με γυμνά πόδια. Η άμμος, ενώ έχει πολλά οφέλη, μπορεί να αποβεί μοιραία. Το πάτημα είναι ασταθές, έτσι υπάρχει έλλειψη ισορροπίας, εντονότερη μυϊκή καταπόνηση, συχνότερα πιασίματα και μικροτραυματισμοί.

Τέλος

Αποφεύγουμε το περπάτημα στην άμμο τις μεσημεριανές ώρες που έχει μεγάλη ηλιοφάνεια και πολύ ζέστη. Ιδανικές ώρες είναι το πρωί ως τις 12.00 και μετά τις 17.00 που αρχίζει να δροσίζει. Εξυπακούεται ότι δεν παραλείπουμε το αντηλιακό (εκτός από το τέταρτο που χρειαζόμαστε για την σύνθεση της βιταμίνης D)
Ανεπάρκεια Βιταμίνης D, Ήλιος και Καρκίνος του Δέρματος 

  • Όπως σε κάθε άσκηση, έτσι και όταν περπατάμε στην άμμο, πρέπει να κρατάμε το σώμα μας ενυδατωμένο.
  • Αν στο παρελθόν έχετε υποστεί τραυματισμό στα πόδια και ειδικά στους αστραγάλους, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε αυτή τη μορφή άσκησης.
  • Αφιερώστε τουλάχιστον 5 λεπτά για να τεντώσετε τους μύες της γάμπας και τους δικέφαλους.

Στοιχεία από
clickatlife.gr
iefimerida.gr
healthreport.gr
www.queen.gr
www.iatronet.gr
www.ekriti.gr

http://www.proionta-tis-fisis.com/perpatame-xypolytoi-stin-ammo-evergetiki-diadikasia-gia-myalo-kai-soma/

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget