Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Ποια η σημασία του καλίου για τον οργανισμό μας και από πού θα το πάρουμε

Το κάλιο ανήκει στα ανόργανα συστατικά και είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων. Βασικός βιολογικός του ρόλος είναι η ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών του σώματος.



Επιπλέον, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος, τη ρύθμιση του pH του αίματος, καθώς και την υγεία των νεφρών και των οστών. Από την άλλη, συνδέεται στενά με την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος, αφού συμβάλλει στην αποτελεσματική ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Στις πλουσιότερες διαιτητικές πηγές καλίου συγκαταλέγονται τα φρούτα και τα λαχανικά και ιδιαιτέρως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι), οι πατάτες, οι γλυκοπατάτες, οι ντομάτες, τα αβοκάντο, οι μπανάνες, το γκρέιπ φρουτ και τα αποξηραμένα φρούτα, τα οποία έχουν να έχουν ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε αυτό. Ακόμη, πολύ πλούσια πηγή καλίου είναι και τα διάφορα είδη φασολιών.

Τα τελευταία χρόνια, η επιστημονική βιβλιογραφία έχει δείξει πως η κατανάλωση δίαιτας με αυξημένη περιεκτικότητα σε κάλιο μπορεί να μειώσει τα επίπεδα συστολικής και διαστολικής πίεσης. Μάλιστα, το όφελος φαίνεται να είναι μεγαλύτερο σε άτομα που εμφανίζουν υπέρταση, αλλά και σε όσους καταναλώνουν υψηλότερες ποσότητες νατρίου ή εμφανίζουν μεγαλύτερη ευαισθησία σε αυτό. Τέλος, η επαρκής κατανάλωση καλίου έχει συσχετισθεί και με υψηλότερα επίπεδα οστικής μάζας και χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης νεφρολιθίασης.



neadiatrofis.gr

Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εικόνες θέματος από konradlew. Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget