Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Νέα δεδομένα για το ρόλο των ω-3 λιπαρών οξέων στην πρόληψη του καρκίνου

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Journal of Nutritional Biochemistry, δείχνει πως τα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχονται
στα ψάρια πιθανόν να είναι πιο αποτελεσματικά στην πρόληψη του καρκίνου, συγκριτικά με εκείνα που προέρχονται από φυτικές πηγές, όπως ο λιναρόσπορος και άλλα έλαια.
Τα ω-3 λιπαρά οξέα απαντώνται σε τρεις μορφές: το α-λινολενικό οξύ, που περιέχεται σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης όπως διάφοροι σπόροι και φυτικά έλαια και το εικοσιπεντανοϊκό και δοκοσαεξανοϊκό οξύ, δηλαδή τα λεγόμενα EPA και DHA, που βρίσκονται σε ψάρια και θαλασσινά. Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι το EPA και το DHA μπορούν να αναστείλουν την ανάπτυξη καρκινικών όγκων στους μαστούς, αν και η αποτελεσματικότητά τους δεν έχει συγκριθεί με αυτή του α-λινολενικού οξέος.

Για τους σκοπούς της παρούσας εργαστηριακής μελέτης, οι ερευνητές χορήγησαν τους τρεις διαφορετικούς τύπους ω-3 λιπαρών οξέων σε ποντίκια που είχαν μια επιθετική μορφή καρκίνου του μαστού. Συνολικά, η έκθεση σε ω-3 λιπαρά που προέρχονταν από ψάρια, συσχετίσθηκε με μείωση του μεγέθους των καρκινικών όγκων κατά 60-70%, έναντι 30% στην ομάδα που έλαβε φυτικής προέλευσης ω-3 λιπαρά οξέα. Με άλλα λόγια, το EPA και το DHA φάνηκαν να είναι 8 φορές πιο αποτελεσματικά στην αναστολή της ανάπτυξης καρκινικών όγκων.
Λαμβάνοντας υπόψιν τις δόσεις ω-3 λιπαρών οξέων που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη και τις παρατηρούμενες συσχετίσεις, οι ερευνητές προτείνουν την κατανάλωση 2-3 μερίδων ψαριού την εβδομάδα, με στόχο τη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου.



 neadiatrofis.gr

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget