Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Αθηροσκλήρωση: Με ποια διατροφή θα προστατεύσετε τα αγγεία σας!!!

Η αθηροσκλήρωση είναι η δημιουργία πλακών από χοληστερίνη και ασβέστιο στο τοίχωμα των αρτηριών με αποτέλεσμα να προκαλούνται στενώσεις στις αρτηρίες.

Όταν οι αρτηρίες της καρδιάς (στεφανιαίες αρτηρίες) επηρεάζονται από την αθηροσκλήρωση, το άτομο μπορεί να εκδηλώσει στηθάγχη, καρδιακή προσβολή, συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια ή καρδιακή αρρυθμία.

Σε πολλές περιπτώσεις η αθηροσκλήρωση δεν προκαλεί συμπτώματα μέχρι η προσβεβλημένη αρτηρία να στενέψει υπερβολικά ή να μπλοκαριστεί εντελώς. Τα συμπτώματα εξαρτώνται επίσης από τη θέση των αρτηριών που επηρεάζονται από την αθηροσκλήρωση.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ένα συστατικό που περιέχεται σε κάποια λαχανικά, η λουτεΐνη, προστατεύει τα αγγεία από την εναπόθεση λιπώδους υλικού στο εσωτερικό τους, που προκαλεί στένωσή τους και μείωση της ικανότητας ροής του αίματος.

Αμερικανοί ερευνητές μελέτησαν τη σχέση της λουτεΐνης με την εμφάνιση αθηρωματικών πλακών στην καρωτίδα σε εθελοντές χωρίς ιστορικό καρδιοπαθειών για ένα διάστημα 18 μηνών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι είχαν υψηλές συγκεντρώσεις λουτεΐνης στο αίμα τους εμφάνιζαν τη μικρότερη πάχυνση, ενώ αυτοί με τις χαμηλότερες συγκεντρώσεις είχαν πενταπλάσια αύξηση της πάχυνσης στους 18 μήνες.

Η λουτεΐνη βρίσκεται στα μπρόκολα, το μαρούλι, το αγγούρι, τον αρακά, τα φασολάκια, το λάχανο, το σπανάκι, τα σπαράγγια, το αβοκάντο, το νεροκάρδαμο και το σέλινο, αλλά και στα αβγά και είναι αυτή που δίνει το κίτρινο χρώμα στον κρόκο.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι στα φρούτα και τα λαχανικά περιέχονται πολλές ουσίες και είναι πιθανό όχι μία αλλά συνδυασμός αυτών να συμβάλλει στην προστασία έναντι του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.


  onmed


 

Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εικόνες θέματος από konradlew. Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget