Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Ποιες είναι οι διατροφικές διαφορές κόκκινου και λευκού κρέατος


Το κρέας αποτελεί ένα τρόφιμο, που πολλοί καταναλώνουν σχεδόν καθημερινά, σε μικρότερες ή μεγαλύτερες ποσότητες. 

Ωστόσο, πλήθος μελετών τα τελευταία χρόνια, δείχνει πως θα πρέπει να υπάρχει μέτρο στην κατανάλωσή του, καθώς ορισμένα είδη και προϊόντα του περιέχουν συστατικά, τα οποία όταν προσλαμβάνονται συστηματικά και σε αυξημένες ποσότητες, εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία. Συνεπώς, είναι σημαντικό κανείς να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά των διαφόρων ειδών κρέατος, ώστε να μπορεί να πραγματοποιεί πιο «υγιεινές» επιλογές.

Οι δύο κατηγορίες κρέατος που καταναλώνουμε στην καθημερινότητά μας είναι το κόκκινο (βοδινό-μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι) και το λευκό (κοτόπουλο, γαλοπούλα). Τόσο το κόκκινο, όσο και το λευκό κρέας, αποτελούν πλούσιες πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, καθώς και πολύτιμων θρεπτικών συστατικών όπως η βιταμίνη Β12, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος.

Η βασική τους διαφορά, εντοπίζεται στην περιεκτικότητά τους σε ολικό λίπος και κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα λεγόμενα «κακά» λιπαρά, που συνδέονται με αύξηση των επιπέδων λιπιδίων στο αίμα και υψηλότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Ειδικότερα, τα πουλερικά, όταν καταναλώνονται χωρίς πέτσα, αποτελούν την πιο «άπαχη» επιλογή κρέατος, με χαμηλή περιεκτικότητα σε ολικό και κορεσμένο λίπος. Από την άλλη, στην ομάδα του κόκκινου κρέατος, πιο «υγιεινές» επιλογές είναι το χοιρινό από το οποίο έχει αφαιρεθεί όλο το ορατό λίπος και μέρη του βοδινού όπως το φιλέτο, το νουά, το κιλότο ή το στρογγυλό, που είναι λιγότερο πλούσια σε λίπος.

Τέλος, κομμάτια όπως τα χοιρινά παϊδάκια, η πανσέτα καθώς και το αρνί ή το κατσίκι διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θα πρέπει να καταναλώνονται σπανιότερα.

neadiatrofis.gr
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget