Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Είστε κρεατοφάγος; Δοκιμάστε μπριζόλες κουνουπιδιού!

Υπάρχουν κάποια λαχανικά τα οποία εάν δοκιμάσετε να τα φάτε διαφορετικά, πραγματικά θα νομίζετε πως τόσα χρόνια η μητέρα σας απλά δεν είχε ανακαλύψει το σωστό τρόπο μαγειρέματος για να σας πείσει να τα αγαπήσετε. Ένα από αυτά είναι και το κουνουπίδι! Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για την έντονη μυρωδιά που απελευθερώνει το λαχανικό όταν το βράζετε. Αυτή οφείλεται στην απελευθέρωση θειούχων ενώσεων όταν τα κύτταρα του  «σπάσουν» λόγω του βρασμού. Η ιδιαιτερότητα όμως αυτή δεν θα έπρεπε να σας αποτρέπει από το να ανακαλύψετε νέους τρόπους μαγειρέματος του κουνουπιδιού. Η σαρκώδης υφή του και η ικανότητά του να απορροφά τη γεύση της σάλτσας με την οποία θα συνδυαστεί, καθιστούν το ψήσιμό του ως άλλης μπριζόλας, εξαιρετική εναλλακτική.

Γιατί αξίζει να το δοκιμάσετε;
  • Έχει μόνο 25 θερμίδες ανά φλυτζάνι.
  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που σημαίνει 3 πράγματα: βοηθά το έντερο να λειτουργεί σωστά, ελέγχει τη χοληστερίνη και το ζάχαρο, σας χορταίνει.
  • Είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ιδιαίτερα σε βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, βιταμίνες Β, κάλιο και μαγγάνιο.
  • Περιέχει ένα σύνολο άλλων φυτοθρεπτικών ενώσεων με πρωτάκουστα ονόματα (ινδόλη- 3- καρβινόλη, δι- ινδόλυλ- μεθάνιο, χολίνη) τα οποία περιορίζουν το οξειδωτικό στρες. Λόγω αυτών το κουνουπίδι αποκτά αντικαρκινικές, ανοσοενισχυτικές και τονωτικές για τη λειτουργία της μνήμης ιδιότητες.
  • Δεν περιέχει ίχνος βλαβερών λιπαρών.


Μπριζόλες κουνουπιδιού με τζίντερ και κύμινο
Η συνταγή που ακολουθεί είναι απλή, γρήγορη, δεν απαιτεί πολύ χρόνο και αμέτρητα υλικά. Το σημαντικότερο όμως είναι πως μετατρέπει το κουνουπίδι σε μία «μπριζόλα» με γεύση γλυκιά και αρώματα ξηρών καρπών. Είναι ιδανική για όσους προσέχουν τη χοληστερίνη τους, θέλουν να ελέγξουν το βάρος τους, είναι χορτοφάγοι, αγαπούν την Ινδική κουζίνα ή πειραματίζονται με καινούριες γεύσεις!
Υλικά
  • 1 μεγάλο κουνουπίδι
  • 1 κουτ. γλυκού φρεσκοτριμμένο τζίντζερ
  • 1 κουτ. γλυκού κύμινο σε σκόνη
  • ½ κουτ. γλυκού κουρκουμά σε σκόνη
  • 2 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
  • Κόλιανδο, ψιλοκομμένο
  • Αλάτι & πιπέρι

Προετοιμασία
  • Προθερμάνετε το φούρνο στους 2000C
  • Αφαιρέστε τα φύλλα από το κουνουπίδι και κόψτε κάθετα «φιλέτα» πάχους 1,5 περίπου εκατοστού.
  • Προσθέστε αλάτι και πιπέρι και από τις 2 πλευρές.
  • Τσιγαρίστε σε τηγάνι με μέτρια φωτιά τα «φιλέτα» και από τις 2 πλευρές για περίπου 2 λεπτά. Χρησιμοποιείστε 1 κουταλιά λάδι για το τσιγάρισμα.
  • Μεταφέρετε τα «φιλέτα» σε ένα ταψί φούρνο, αφού πρώτα τα αλείψετε με το μίγμα του υπόλοιπου ελαιολάδου και των μπαχαρικών.
  • Ψήστε μέχρι να πάρουν χρυσοκίτρινο χρώμα.
  • Σερβίρετε με μαύρο ρύζι ή quinoa.

Η συνταγή προσαρμόστηκε από το website The Kitch.
Δείτε τα λαχανικά «αλλιώς», βρείτε ευφάνταστους τρόπους να τα μαγειρέψτε, και θα έχετε κάνει ένα βήμα πιο κοντά στην πολυπόθητη Μεσογειακή διατροφή!
Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN
Διαιτολόγος, Διατροφολόγος
Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com

Δημοσίευση σχολίου

[blogger] [facebook]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget