Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Πώς θα προστατεύσω την πλάτη μου;

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει καθημερινά η πλάτη μας, και πώς μπορούμε να την προστατεύσουμε από αυτούς;

H σπονδυλική χρειάζεται γερούς και δυνατούς μυς και τένοντες για να κινείται σωστά και να εκτελεί τις κάμψεις, τις εκτάσεις και τις στροφές της.

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής την υπονομεύει και κάποιες φορές την τραυματίζει. Για παράδειγμα όταν κανείς κάθεται με τις ώρες μποτιλιαρισμένος μέσα στο αυτοκίνητο, χαλαρώνουν όλοι οι μύες του. Το ίδιο και όταν περνά όλη τη μέρα του καθισμένος σε ένα γραφείο και το βράδυ όταν κουρασμένος γυρίσει σπίτι, να σωριαστεί σε έναν καναπέ και να βάλει μπροστά του κι ένα πιάτο φαγητό.

Και σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί ότι ένας πρόσθετος κίνδυνος προέρχεται απο το βάρος. Όπως λένε οι ειδικοί η σπονδυλική στήλη, δεν αντέχει μεγάλα βάρη: από τη στιγμή που στηρίζει το βάρος όλου του σώματος, τα περιττά κιλά αποτελούν γι' αυτή δυσβάσταχτο φορτίο.

Με απλά λόγια, η στάση του σώματος και οι καθημερινές δραστηριότητες επηρεάζουν πολύ τη σπονδυλική στήλη καθώς και οι σύνδεσμοι, οι τένοντες και οι μυς μπορεί να οδηγήσουν σε πόνο και δυσκαμψία.

Για να διατηρήσετε υγιή και δυνατή την πλάτη σας πρέπει να γυμνάζεστε. Η συστηματική αεροβική άσκηση, αυξάνει την δύναμη και την αντοχή, επιτρέποντας στους μυς να λειτουργούν καλύτερα. Επίσης οι ασκήσεις των κοιλιακών και ραχιαίων μυών βοηθούν για να στηρίζεται καλύτερα η σπονδυλική στήλη. Σημαντικό για την προστασία της σπονδυλικής στήλης είναι το κόψιμο του καπνίσματος. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, οι καπνιστές έχουν μειωμένα επίπεδα οξυγόνου στους σπονδυλικούς ιστούς. Τέλος δεν θα πρέπει να υποτιμάται την σημασία που έχει να διατηρείτε υγιές το σωματικό βάρος σας.

Πώς είναι δυνατόν να διατηρήσει κανείς έτσι καλή φυσική κατάσταση; Για να αποφευχθούν δυσάρεστες περιπέτειες είναι απαραίτητη η αύξηση της καθημερινής κινητικότητας και η συστηματική ενασχόληση με κάποια συγκεκριμένη αθλητική δραστηριότητα.

Επιπλέον, το καλοκαίρι απαραίτητο είναι και το κολύμπι στη θάλασσα . Ας μην ξεχνάμε ότι το κολύμπι είναι η καλύτερη άσκηση για το σώμα και ακόμα περισσότερο για τη σπονδυλική στήλη, διότι επιτρέπει την εκγύμναση όλων των μυών της χωρίς πιέσεις από το σωματικό βάρος, χάρη στην άνωση του νερού.

Παράλληλα θα πρέπει και στην καθημερινότητα σας να έχετε το νου σας ...στην πλάτη σας. Για παράδειγμα, να μην κάθεστε σε πολύ χαμηλά καθίσματα, να διατηρείτε ίσια την πλάτη σας όταν κάθεστε, όταν σηκώνετε βαριά αντικείμενα να λυγίζετε τα γόνατα.


Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget