Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Επίσης το site λειτουργεί με εθελοντές και ανεβάζουμε άρθρα που βρίσκουμε ενδιαφέρον από άλλες ιστοσελίδες (γι'αυτό υπάρχει και η πήγη στο τέλος του άρθρου). Δεν είμαστε γιατροί ώστε να κάνουμε πιστοποίηση της ορθότητας του άρθου, γι'αυτό εάν έχετε κάποια γνώση επιπλέον πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, τα σχόλια σας είναι πάντα καλοδεχούμενα. Και εμείς μαθαίνουμε όπως και εσείς.

Αν υποφέρετε από φουσκώματα προσέξτε το «ανθεκτικό άμυλο»

Οι περισσότεροι άνθρωποι, όσο λίγες γνώσεις κι αν έχουν γύρω από τη διατροφή, μάλλον έχουν ακούσει κάποια στιγμή τη λέξη άμυλο. 

Πρόκειται για ένα από τα βασικότερα συστατικά τροφίμων όπως οι πατάτες, το ψωμί και τα όσπρια. Το άμυλο αποτελεί μια πολύ βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και αν και αρκετά παρεξηγημένο από αυτούς που προσπαθούν να χάσουν βάρος, είναι άκρως απαραίτητο για τον οργανισμό όταν καταναλώνεται σε λογικά πλαίσια.
Σχετικά πρόσφατα αναγνωρίστηκε μια υποκατηγορία που λέγεται «ανθεκτικό άμυλο». Πρόκειται για άμυλο το οποίο διαφεύγει από τη φυσιολογική πέψη που γίνεται στο λεπτό έντερο με αποτέλεσμα να φτάνει στο παχύ έντερο σε άπεπτη μορφή.

Το γεγονός αυτό εκ πρώτης όψεως δε φαίνεται σημαντικό, όμως για εκείνους που υποφέρουν από φουσκώματα στην κοιλιά ίσως είναι η πηγή του προβλήματός τους. Θεωρείται ότι όταν το άπεπτο άμυλο φθάνει στο παχύ έντερο, αποδομείται από τα βακτήρια του εντέρου, με αποτέλεσμα να παράγονται αέρια τα οποία πρήζουν την κοιλιά και προκαλούν συχνά κοιλιακό πόνο.

Ανθεκτικό άμυλο υπάρχει φυσιολογικά σε τρόφιμα όπως είναι τα όσπρια, στους σπόρους και στην πράσινη μπανάνα, αλλά μπορεί και να δημιουργηθούν όταν κάποια αμυλώδη τρόφιμα μαγειρεύονται και ξαναπαγώνουν όπως είναι οι προτηγανισμένες πατάτες, τα διάφορα αρτοσκευάσματα που καταψύχονται, όπως οι βάσεις για πίτσα και τα καταψυγμένα τυροπιτάκια, τα προμαγειρευμένα και κατεψυγμένα όσπρια και ο αρακάς, οι διάφορες σαλάτες ζυμαρικών και το ρύζι για sushi.

Από την Πόπη Καράτζη, Επιστημονική συνεργάτη neadiatrofis.gr

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget