Τροφές που αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου στο σώμα σας - BIO OLYMPUS

Breaking

Post Top Ad

Σάββατο, 15 Αυγούστου 2015

Τροφές που αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου στο σώμα σας

Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που παράγεται από το δέρμα ή άλλα σημεία του σώματος και παρέχει την ελαστικότητα και λειότητα του δέρματος, συμβάλλοντας στη διατήρηση της τονικότητας και στην πρόληψη της χαλάρωσης του δέρματος. Με το πέρασμα της ηλικίας, η φυσική παραγωγή κολλαγόνου μειώνεται, κάτι που συντελεί στις ρυτίδες και στον σχηματισμό γραμμών γύρω από το στόμα και τα μάτια καθώς και στο πρόσωπο και στον λαιμό. Αν και αυτό είναι ένα φυσιολογικό μέρος της διαδικασίας της γήρανσης, υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να καθυστερήσετε αυτή τη διαδικασία και να διατηρήσετε το δέρμα σας υγιές.

Πολλά εμπορικά διαθέσιμα προϊόντα υπόσχονται μαγικά αποτελέσματα για τη μείωση των ρυτίδων και την πρόληψη της χαλαρότητας του δέρματος. Τα προϊόντα όμως αυτά αν και συνήθως είναι αποτελεσματικά, είναι και ακριβά. Υπάρχει όμως μια οικονομικότερη λύση. Να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να παράγει ο ίδιος κολλαγόνο. Και αυτός ο οικονομικός τρόπος είναι καταναλώνοντας κάποιες συγκεκριμένες τροφές. Θα πρέπει να μάθετε για τα διατροφικά συστατικά που μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας, που θα σας βοηθήσουν να παράγεται κολλαγόνο με φυσικό τρόπο και να καθυστερήσετε τη διαδικασία της γήρανσης του δέρματος.

Τα blueberries (ένα είδος μούρων) περιέχουν φυτοθρεπτικά συστατικά που βοηθούν τις ίνες κολλαγόνου να συνδέονται μαζί με έναν τρόπο που βοηθά το σώμα σας να παράγει κολλαγόνο. Τα ξερά δαμάσκηνα περιέχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών, τα οποία εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και με αυτό τον τρόπο προστατεύουν την καταστροφή του κολλαγόνου. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, η λαχανίδα και το σέσκουλο, είναι καλές πηγές βιταμίνης C και προβιταμίνης Α που ενθαρρύνουν το σώμα να παράγει περισσότερο κολλαγόνο. Τα καρότα και οι γλυκοπατάτες έχουν υψηλή ποσότητα βήτα καροτίνης, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα και επαναφέρει και αναγεννά το κατεστραμμένο κολλαγόνο. Το σκόρδο περιέχει θείο, το οποίο αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου στις αρθρώσεις και στο δέρμα. Το σκόρδο περιέχει και μερικά άλλα συστατικά (ταυρίνη και lipid acid), τα οποία υποστηρίζουν τις κατεστραμμένες ίνες κολλαγόνου. Το λάχανο, τα κρεμμύδια, το σέλινο, οι πράσινες και μαύρες ελιές, τα αγγούρια και το ψάρι είναι επίσης τροφές πλούσιες σε θείο. Τα αυγά είναι πλούσια σε αμινοξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για τον σχηματισμό κολλαγόνου. Η πρωτεΐνη των αυγών είναι η πιο απορροφήσιμη από όλες τις άλλες πρωτεϊνικές τροφές.

Τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά περιέχουν λυκοπένιο, το οποίο δρα ως αντιοξειδωτικό και με αυτό τον τρόπο αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου. Προσπαθήστε να προσθέσετε κόκκινες πιπεριές, παντζάρια και φρέσκες ή βρασμένες ντομάτες στη διατροφή σας. Μια έρευνα από τον Dr. Ronald Watson στο πανεπιστήμιο της Αριζόνα έχει βρει ότι τα αντιοξειδωτικά των κόκκινων, κίτρινων και πορτοκαλί τροφών συγκεντρώνονται πάνω από το δέρμα δημιουργώντας έξτρα προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Ο Dr. Watson ανέφερε ότι «η επίδραση είναι τόσο ισχυρή ώστε η κατανάλωση έξι μερίδων από αυτές τις τροφές την ημέρα θα δημιουργήσει ένα φυσικό εμπόδιο στην ηλιακή ακτινοβολία ισοδύναμο με τα αντηλιακά προστασίας 4».

Τα φασόλια βοηθούν το σώμα σας να παράγουν υαλουρονικό οξύ. Προσπαθήστε να τρώτε καθημερινά τουλάχιστον δυο κουταλιές της σούπας φασόλια. Η γαλοπούλα περιέχει μια σημαντική για το δέρμα πρωτεΐνη, την καρνοσίνη, η οποία καθυστερεί μια διαδικασία στο δέρμα που ονομάζεται cross-linking (διασταύρωση). Όταν συμβεί αυτό, οι ίνες μεγαλώνουν μέσα στο κολλαγόνο του δέρματος, κάνοντάς το δύσκαμπτο και μη ελαστικό. Αυτό το σταματά από το να έρχεται γρήγορα στην αρχική του θέση, όταν κάνετε πράγματα, όπως το να χαμογελάτε, να γελάτε και να συνοφρυώνεστε – και αυτό μπορεί να προκαλέσει τις γραμμές γέλιου ή τις ρυτίδες στο πλάι των ματιών. Τρώτε γαλοπούλα δυο με τρεις φορές την εβδομάδα.

Η σοκολάτα είναι καλή για το δέρμα σας. Μελέτες στη Γερμανία έχουν βρει ότι μετά την μετά την κατανάλωση ροφήματος κακάο, ενισχύεται η ροή του αίματος στο δέρμα, κάτι που συνεπάγεται υψηλότερα επίπεδα θρεπτικών συστατικών και υγρασία. Φαίνεται επίσης ότι προστατεύει από τη βλάβη της υπεριώδους ακτινοβολίας. Ωστόσο, μόνο η μαύρη σοκολάτα περιέχει αρκετά αντιοξειδωτικά για να έχει θετική επίδραση. Διαλέξτε μαύρες σοκολάτες που να περιέχουν στέβια ή ξυλιτόλη αντί για ζάχαρη.

Όλες οι παραπάνω τροφές (με εξαίρεση τα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά), μαζί με τα ενισχυτικά για κολλαγόνο συστατικά που περιέχουν, θα είναι σχεδόν άχρηστα χωρίς αρκετή βιταμίνη C, την σημαντικότερη από τις βιταμίνες για την αύξηση του κολλαγόνου. Και ο λόγος είναι ο εξής: Οι ίνες κολλαγόνου παρασκευάζονται από πρωτεΐνη, και είναι κάπως ασύνηθες να περιέχουν μεγάλες ποσότητες από δυο αμινοξέα, την υδροξυ-λυσίνη και την υδροξυ-προλίνη. Αυτά τα δυο αμινοξέα είναι σημαντικά για την παραγωγή όλων των τύπων κολλαγόνου και χρειάζονται για να παρέχουν τους διαφορετικούς τύπους κολλαγόνου με τις κατάλληλες ποσότητές τους για δύναμη και ευκαμψία. Η βιταμίνη C χρειάζεται για να μετατρέψει την προλίνη σε υδροξυπρολίνη (τον τύπο του κολλαγόνου) και τη λυσίνη σε υδροξυλυσίνη (τον τύπο του κολλαγόνου).



Μάριος Δημόπουλος

Διατροφολόγος-Συγγραφέας

Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition

Μέλος του American Association of Drugless Practitioners

email: dimopmar@otenet.gr



Από το βιβλίο του Μάριου Δημόπουλου «Φυσικό κολλαγόνο και υαλουρονικό: Φτιάξτε τα μόνοι σας!» (εκδ. Κάδμος, 2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad


Σελίδες